Zupa dyniowa z ciecierzycą

 














Dziś przepis na pyszną zupę dyniową z ciecierzycą, która jest

idealną propozycją na chłodne jesienne dni. Do tego zupa jest

 bardzo sycąca, smaczna i aromatyczna.







Składniki:
  • 1,5 L bulionu
  • 1 mała dynia hokkaido
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 3 ziemniaki
  • 2 średnie  marchewki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 pęczka szczypioru
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%
  • masło/oliwa do smażenia
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • duża szczypta chili
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Dynię pokroiłam na mniejsze kawałki, wydrążyłam pestki, obrałam i pokroiłam w kostkę. Ziemniaki, marchewkę obrałam i pokroiłam w kostkę. Cebulę pokroiłam w półksiężyce, czosnek posiekałam. W garnku rozgrzałam tłuszcz, podsmażyłam cebulę, następnie dodałam marchewkę z czosnkiem, curry, kurkumę, chili, imbir i smażyłam przez 5 minut. Po tym czasie wrzuciłam dynię, ziemniaki, zalałam bulionem i wstępnie doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Gdy dynia i ziemniaki były al dente, wlałam śmietankę i dodałam posiekany szczypior. Gdy ziemniaki były miękkie dodałam odcedzona ciecierzyce, zagotowała. W razie potrzeby doprawiam solą do smaku.
Smacznego:)




















2 komentarze :

[0].appendChild(pfBloggerJs);