Rolada śląska











Typowe danie kuchni śląskiej, oczywiście mowa o roladzie śląskiej wypełnionej 

po brzegi kiełbasą, boczkiem, cebulą i ogórkiem kiszonym. Tak robiono w moim 

rodzinnym domu i tak robię ja. A jak wiadomo że rolada to obowiązkowo śląskie 

kluski i modro kapusta po prostu inaczej być nie może, to jest trio doskonałe. 

Polecam bo jest pysznie.






Składniki:

  • 1 kg mięsa wołowego
  • 300 g surowego wędzonego boczku
  • 300 g kiełbasy
  • 2 cebule
  • 4 ogórki kiszone
  • 2 liście laurowe
  • 4-5 ziaren ziela angielskiego
  • smalec/masło do smażenia
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Mięso pokroić na plastry, każdy rozbić tłuczkiem na cienkie plastry, uważając by nie podziurawić mięsa. Mięso posolić, popieprzyć z dwóch stron. Boczek, kiełbasę, ogórki oraz cebulę pokroić w kostkę, wrzucić do miski i wymieszać. Każdy plaster posmarować z jednej strony musztardą. Na tak przygotowane mięso nałożyć nasz farsz. Mięso ciasno zwinąć i zawiązać nitką. Kłaść na rozgrzany tłuszcz i obsmażyć z każdej strony. Gdy rolady się zrumienią podlać wodą, dodać liść laurowy, ziele angielskie i dusić do miękkości. Na koniec sos zagęścić mąką z wodą. 
Przed podaniem usunąć nitki.
Podajemy z kluskami śląskimi i modrą kapustą.


 Smacznego!













6 komentarzy :

  1. Mmmm, aż zgłodniałam)))
    Pyszny zestawik))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie . Napewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. He nawet nie wiedziałam ze to danie slaskie.Ostatnio zamiast zwykłych schabowych zrobiłam takie rolady z takim samym farszem od tak.No i przed obsmazaniem obtoczyłam w mace wtedy podczas duszenia sam sos gestnieje.No i do farszu dawałam boczek wedzony plaster a na to słupek ogorka kiszonego z cebula i tez smarowałam musztarda.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie dodaję boczku do farszu. Wolę, kiedy roladka pachnie mięskiem, nie boczkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaje boczek i kiełbasę i taką najbardziej lubie :)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Tak dokładnie 😊ja teź robię beź kiełbasy i boczku😊

      Usuń

[0].appendChild(pfBloggerJs);