sobota, 25 marca 2017

Napoleonka na herbatnikach










Dziś na szybko zrobiłam napoleonkę na herbatnikach w sam raz będzie do niedzielnej

kawy. Samo ciasto jest banalnie proste, szybkie i bardzo pyszne. Polecam 😊





Składniki:

krem
  • 5 szklanek mleka
  • 3 żółtka
  • 150 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 100 g mąki pszennej
  • 2 duże budynie śmietankowe
dodatkowo
  • herbatniki (40 szt.)
  • cukier puder

Wykonanie:

4 szklanki mleka zagotować z cukrem, cukrem waniliowym oraz 50 g masła. Pozostałą szklankę mleka wymieszać z żółtkami, mąką i budyniem, na jednolitą gładka masę. Do gotującego się mleka wlać masę jajeczno-budyniową, gotować na małym ogniu, ciągle mieszając aż masa zgęstnieje, wystudzić. Miękkie masło utrzeć na biały krem i stopniowo dodawać łyżka po łyżce budyniu. Blaszkę wyłożyć folią spożywczą, na dno poukładać herbatniki. Masę wyłożyć na herbatniki, wyrównać i przykryć pozostałymi herbatnikami. Ciasto wstawić na całą noc do lodówki. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.














29 komentarzy :

  1. Witamy. Zapraszamy do naszego serwisu, mającego na celu promowanie blogów w mediach społecznościowych (posiadamy łącznie bazę 1,5 miliona użytkowników na FB). W razie jakichkolwiek problemów proszę dać znać :) Oczywiście można do nas pisać i podsuwać swoje popularne posty, celem promocji :) Pozdrawiamy i zapraszamy do rejestracji na www.lifestylowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada pysznie ale..2 pytania: co zrobic by nakladajac mase na herbatniki by sie nie rozjeżdżały ..a drugie, czy herbatnik na górze jest na sucho? wiadomo ze sa to sztywne ciastka i jak ukroic takie ciasto .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem jest dość gęsty i się nie rozjeżdża, a ciasto gdy wstawimy na całą noc do lodówki to herbatniki zmiękną i dobrze się wtedy kroi. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Właśnie zrobiłam i wstawiłem do lodówki ��

      Usuń
    3. To czekam czy smakowało :)

      Usuń
  3. Przepis jest na jaką blaszkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam to w dużej blaszce, na dno wyłożyłam po prostu 20 herbatników :)

      Usuń
  4. A jak nie mam dużego budynia to mogą być trzy małe(zwykle) czy to będzie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  5. A moze z budyniem waniliowym? Ciekawe jak bedzie smakowalo ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że może być, będzie o smaku waniliowym :)

      Usuń
  6. Jakie duze budynie? Ile g?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze jedno pytanie. Te budynie musza byc przygotowane czy odrazu z torebki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budyń wsypać razem z mąką i żółtkiem do szklanki mleka i dokładnie wymieszać, na gładką masę. Ugotować w pozostałym mleku, jak zwykły budyń.

      Usuń
  8. Czy mogę dodać do budyniu żelatynę zamiast masła?chcialabym zrobić ciasto trochę FIT.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę pominąć masło, to nie będzie miało wpływu na konsystencję.
      Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  9. Moje wyszlo zupelnie inne niz na zdjeciu mimo ze robilam wedlug przepisu Krem jest zolty i nie taki scisly No i jest niskie mimo ze blaszka jest na 20 herbatnikow��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem wyszedł mniej zwarty ponieważ był mało odparowany, na wolnym ogniu gotujemy aż zrobi się bardzo gęsty. A co do koloru dużo zależy jakiego rodzaju budyniu używamy. Pamiętam mi wyszedł również kilka razy żółty, teraz używam tylko jednej sprawdzonej marki. A co do wielkości to naprawdę nie wiem co mogło być przyczyną, zawsze robię z tej proporc i wszystko jest ok.
      Mam nadzieję że chociaż smakowało, pozdrawiam Kasia

      Usuń
  10. Zrobiłam i wyszło pyszne, dzięki z przepis
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się że smakowało :)
      Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  11. teraz ja robie to ciasto zobaczymy jak mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  12. czy zamiast masła moze byc margaryna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam można użyć margaryny zamiast masła

      Usuń
  13. zrobiłam na święta wyszła i była pyszna

    OdpowiedzUsuń
  14. jaką mąkę dodajemy pszenną cz ziemniaczaną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodajemy mąkę pszenną, już dopisałam

      Usuń
    2. dziękuję niedoczytałam

      Usuń
  15. Zrobiłam w ten weekend..wyszło jak na zdjęciu, ładniutka napoleonka, nie rozjeżdża się..
    ale ja robiłam na blaszce 24x25cm, na dno wyszło mi 16calych herbatników i 4połówki, gdybym zrobiła w dużej blaszce na pewno napoleonka nie byla by taka wysoka jak na zdj..
    jeszcze jedna uwaga..w wyglądzie super wszystko, ale w masie jak sie już konsumuje to czuć mąkę..zależy to od czegoś? budyń byl gotowany dość dlugo..
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń